Tuesday, November 4, 2014

Spf Dr Azimuth Sunblock

JOM BACA DAN FAHAMKAN APA ITU SPF SEBENARNYA?
SPF
SPF ialah Sun Protection Factor menunjukkan berapa lama seseorang itu boleh terdedah kepada cahaya matahari sebelum kulit terbakar.
Contohnya :
Jika kulit seseorang akan terbakar dalam masa 12 minit jika tidak memakai sun block. Tetapi jika dia memakai sun block yang mempunyai SPF 30, maka 12 minit X SPF 30 maka kulit akan bertahan dari cahaya matahari selama 360 minit atau maksimum 6 jam.
Dengan syarat kulit tidak terkena pada air atau peluh. Jika sudah terdedah, Sun Block perlu di sapu semula.
Sinaran UVA dan UVB ialah dua jenis sinaran ultra ungu yang memberi kesan negatif terhadap kulit.
Sinaran UVB biasanya hanya menebusi lapisan epidermis sahaja. Sinaran UVB yang keterlaluan boleh menyebabkan kesan terbakar yang teruk serta kesan kulit mengelupas. Pendedahan yang keterlaluan untuk jangka masa yang lama juga boleh menyebabkan barah kulit. Selain itu UVB juga menggalakkan penghasilan melanin yang menyebabkan masalah pigmentasi pada kulit.
Sinaran UVA pula boleh menembusi ke lapisan epidermis yang mana terdapatnya tisu dan salur darah yang menyebabkan kulit menjadi kendur dan berkedut sebelum waktunya.
UVA terdapat sepanjang tahun walaupun apabila cuaca mendung dan ia boleh menembusi cermin tingkap.
Jadi, kita semua kalau nak keluar, please la pakai sunblock supaya kulit tak hangus yang akan buatkan kulit makin kering, kusam, gelap dan tak bermaya.
Solusinya dengan sentiasa memakai Dr Azimuth Waterbased Sunblock spf30 yang sgt mudah serap dikulit, tidak melekit, tak berminyak dan yang bestnya berwarna natural sesuai utk warna kulit anda! Tak mahal, hanya RM63 sahaja!
PM saya ya! TQ
LAILA 016 938 9040



No comments:

Post a Comment